Min högsta dröm

Jag vill ju såklart som alla andra som rider på ridskola ha en egen häst att rida och tävla med. Det finns ju så otroligt många fina ponnyer till salu men så länge jag bor på Lidingö så är chansen ganska liten att jag ska få egen häst. Dels för att det typ ä romöjligt med stallplatser här och sen är det väldigt dyrt. Det närmste jag har kommit att ha egen häst är när jag red Spiderman på Elfvik 2-3 gånger i veckan på. Han var en riktigt rolig ponny att rida och jag skulle gärna vilja fortsätta rida hen men nu är det någon annan som gör det då jag bara red han i 5 veckor eftersom att det var Sara som red han innan men hon tröttnade på att rida så jag fick rida han månaden ut. Kvällen efter sista ridningen på Spiderman så grät jag hela kvällen för att jag ville fortsätta rida han och hade gäst mig så vid han. Jag hade verkligen börjat hitta hans knappar och jag hade så roligt när jag red han. Känslan av att han kom mot mig i hagen när jag skulle hämta han var också helt okej. Inte för att jag vet om han gjorde det för att han kände igen mig eller om han gör så varje gång någon ska hämta han men jag slapp gå så långt i alla fall. Spiderman är i alla fall en ponny som jag vill börja rida igen.
 
Söta Spiderman ♥

När jag flyttar hemifrån så vill jag ha en gård  med typ 2 stora hästar som jag kan tävla och några ponnyer som jag kan rida in och sen sälja, fattar ni hur rik jag skulle bli på det. Jag är ju inte så lång och kommer antagligen inte växa så mycket mer så jag kommer kunna rida B-ponnyer hela livet och då kunna rida in en massa och sälja. Min faster är inte heller så lång, hon har en c-ponny som hon rider så jag blir nog ungefär lika lång som henne. Jag ska också ha en man  och vi ska ha 2-3 barn som helst också ska vara hästintresserade så skulle de såklart också få egna hästar att tävla.
Men nu är drömmen att över huvudtaget få en häst helst en ponny innan mina ponnyår är slut men jag tror inte at den chansen är så stor för att kunna tävla och rida den och bara ha kul. 
Men jag har lite planer till hösten som jag hoppas och tror kanske kommer bli bra om mamma går med på det men annars har jag en plan B som jag vet att hon går med på då vi har snackat om det. Nu blev ni nyfikna va? 

Det hade ju inte skadat om Little May blev min egna ♥
 
Kram Ida ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback