Nöjd

Little May var mer än pigg idag. Hon gick en Clear Round på 60 cm med en liten tjej innan och hon bocka och skena runt halva banan men hon var jätteduktig som vågade rida klart hela banan även om hon var så pigg som hon var, busponny... Men hon var pigg när jag red också men hon lyfte inte riktigt på benen på en oxer, hon körde mer på fart än höjd så hon rev en i grunden. Men jag är nöjd och det här var faktiskt bara min tredje hopptävling med Little May, det var ett år sen jag tävlade henne hemma sist.
Det är så kul när hon verkligen bjuder på hindren, vilket hon alltid gör men jag red utan sporrar då jag såg hur pigg hon var och det var väl bra det :)
Men vi tar nya tag och jag ska lära henne att lyfta på benen ordentligt och att man inte får skena runt halva banan när man har en liten tjej på ryggen som startar sin första tävling, ska ta ett snack med henne XD Men det är kul att hon tycker det är roligt i alla fall.
Kram Ida




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback